Az en Boldogsagtervem

Mielott belevagung a sajat, kulonbejaratu Boldogsagtervem reszletezesebe, had’ tegyek egy kis kiterot!

Mivel mostanaban nem blogoltam, elegge meglepodtem, hogy milyen sokan voltatok kivancsiak az utokor szamara megorokitett hisztirohamomra. Hat igen, kepzelem hanyotoknak huzodott vegig elegedett mosoly az arcan mikozben atfutott az agyatokon: “jol van, o is…!”.

Ez persze nem baj, sot! Pont itt van hat az ideje egy kis kozos “boldogsagtervezesnek”! Mindegy, hogy csak apro fogadalmak, vagy “programszeru” probalkozasok, orulok, ha beszalltok. Mert olyba tunik nem vagyok egyedul a lelki kimeruleseimmel… 🙂

Join us!

Hogy tovabb fokozzam sajat “szerencsetlensegem” taglalasat, elmeselek egy mult heti tortenetet. (Eloszor eszembe se jutott volna ezt a sztorit nyilvanossagra hozni, de talan pont ezert erdemes leirnom.)

Tortent ugyanis, hogy elozo heten majdnem kirugattam magam. (Nyugi anya, csak majdnem!) De nem ez a vicces, hanem az, hogy hogyan?! Mivel kivettem par nap szabit, egy hosszu hetvegenek neztem elebe. Terveim kozott szerepelt, hogy majd dolgozom egy kicsit, elszoszmotolok olyan dolgokkal, amikre a munkahelyen meg almomban se jutna idom. Ehhez segitsegul elkuldtem a privat e-mailemre nehany altalam keszitett listat, doksit… ami mint kiderult mar adatlopasnak szamit es azonnali kirugast von maga utan. Na puff. En vegul megusztam egy fel oras kinvallatassal, illetve egy – mar megkonnyebbult – bogessel a fonokseg elott. (Felteszem mindenki leghobb vagya vorosre sirni a szemeit a cege felsovezetosege elott…) Az itelet szerint annyira hulye nem lehetek, hogy azt kamuzzam, hogy annyira hulye vagyok, hogy meg se fordult a fejemben, hogy adatot lopok, ergo az eredmeny az, hogy bizony ennyire hulye vagyok, es semmi tobb. Megnyugtato. 🙂

Mondanom se kell, a gepemrol az osszes, melohoz kicsit is kotheto doksit hazaerve azonnal letoroltem, illetve meg a ceges mobilomat is kikapcsoltam egesz hetvegere. Ez utobbit egyebkent mostantol be is vezetem, mint fogadalom (de errol majd meg kesobb).

Mi az egeszbol a tanulsag? Hogy bizony ilyen idiota hozadeka is lehet annak, ha nagyon ragorcsolsz a munkadra. Hat nem pont emiatt szerettem volna a fonokseg figyelmebe kerulni… Egyebkent ez a pofon jot tett: noha azt hittem, hogy furcsan fogom magam erezni ezek utan a munkahelyen, inkabb valahogy visszazokkentett mindent a helyes kerekvagasba….

De terjunk inkabb ra a Boldogsagtervemre! Mar a megirasa is igazi oromot okozott! Meglepoen konnyen es gyorsan korormoltem le mindent szinte gondolkodas nelkul; minden a fejemben volt.

Eloszor osszeirtam azokat a “temakoroket”, amikkel tudtam, hogy foglalkozni szeretnek. Hogy, hogy nem, pontosan 8 lett belole, igy szuperul ossze tudtam hozni, hogy az ev elkovetkezo honapjai kozul mindegyik kapjon egy temat (plusz a december a raadas). Ennel fogva elegge magatol ertetodo lett, hogy a multkoriakban taglalt peldat fogom en is kovetni, ezek alapjan az en Boldogsagtervem igy fog kinezni:

  • Aprilis: eletmod (nana, mi massal is kezdhetnenk?!)
  • Majus: munka
  • Junius: szerelem
  • Julius: baratok (bezony!)
  • Augusztus: szabadido (Azaz: csinalj / tanulj valami ujat!)
  • Szeptember: csalad
  • Oktober: kulso, egeszseg
  • November: hala, spiritualitas
  • December: ertekelj ki, tervezz ujra!

A honapok persze nem fontossagi sorrend szerint alakultak, szivem szerint mindent aprilisra zsufoltam volna! Annyi jo otletem lett es annyira szeretnem az osszeset rogton es azonnal megvalositani! Mert milyen jo is lenne a ferjemre, a barataimra es a csaladomra is azonnal tobb figyelmet forditani, valamint a munkaban is uj motivaciot es sikereket talalni, valamint bomba beach body-t osszehozni meg suttyomban a nyar elott! Ekkor azonban figyelmeztettem magamat, hogy a Boldogsagterv pont ennek elkerulese miatt szuletett meg a fejemben: tulsagosan ragorcsoltem dolgokra (masokat meg tulsagosan elhanyagoltam, jo kis buntudattal fuszerezve). Itt most mindennek meg lesz a maga ideje, nem kell ezerfele osztanom a figyelmemet, ugyanakkor egy temat “kielvezhetek” rendesen, minden lelkesedesemet es kreativitasomat beleadva.

Vannak persze tenyleg dolgok, amellyek azonnali “beavatkozast” igenyelnek; nem varhatok peldaul majusig azzal, hogy rendbe szedjem a munkamhoz fuzodo viszonyom, illetve a tulsagosan elhanyagolt baratoknak se mondhatom azt, hogy majd csak juliusban keresnem oket, ha nem gond… Megis, jo moka lesz a fokuszt mindig kicsit masra helyezni!

Ugyanakkor a nagy otletfolyamatban egyre tobb olyan gondolat is felbukkant, amit nem akarnek “halogatni”, hanem az elso masodperctol (illetve hogy pontositsak mar elozo hettol kezdve) eszben szeretnek tartani. A sok kulon oldalra felfirkalt otletbol vegul egy egesz kedves kis lista kerekedett; ok lesznek hat az en mindenkori fo szabalyaim:

  • Amit elkezdhetsz ma… azt kezdd el ma! – Minek egy uj honapig, vagy a kovetkezo hetfoig varni?
  • Mindent a maga idejeben! – Ez nemileg ellentmond a fenti fogadalomnak, de mivel a cel az, hogy ne nyolcvanezer dologra koncentraljak egyszerre, azt hiszem meg igy is van ertelme.
  • Relax es legy random! – Boduletes mennyire ra tudok gorcsolni az orara meg akar egy verofenyes vasarnap delutan is…
  • Blog: heti 1-2 bejegyzes. – Bizony, a blog jon majd folyamatosan… de inkabb legyen egyenletes a bejegyzesek szama, mint egyszer tul sok, aztan meg tul keves.
  • Azonositsd: mi a problema? Mi lehet a megoldas?  Akkor oldd meg! – Noha ezt a hozzaallast mar osidok ota relative sikerrel alkalmazom, gondoltam megerdemli, hogy vegre irasban is megjelenjen.
  • Szamolj tizig! – Mivel egy idoben sokszor a fejemhez vagtak, hogy “hirtelen” vagyok, ezt a fogadalmat is gyakorlom mar jopar eve…
  • Ne legy mimoza! – Elkepeszto milyen antiszoc tudok lenni neha.
  • Ha rossz kedved van, ha nem, mosolyogj! – Ezt a bolcseletet is kovetem mar egy ideje. Tudomanyosan kimutatott teny, hogy elobb-utobb ugy fogod magad erezni, ahogy viselkedsz, tehat megeri kicsit eroltetni azt a mosolyt! Amit viszont en meginkabb imadok: a sok mosolyt, amit – akar vadidegenektol is – visszakapok!
  • Ne halogass! Irj tennivalolistat! – Habar szerintem nem vagyok halogatos tipus, az agyam, mint a szita… sokszor ezert tolodik sok intezni valo.
  • Ujits! – Hajat, receptet, kulsot, barmit…
  • Igyal eleget! 
  • Ha uj helyen jarsz, kuldj kepeslapot! – Igen meglepodtem, amikor a szememre lett olvasva a nagymama altal, hogy bezzeg a Hugi rendszeresen kuld nekik kepeslapot… egy-null a Huggernek!
  • Takarits hetente! – O is regi ismeros, altalaban be is tartom. Orulet mennyit dob a hangulaton egy tiszta lakas!
  • Olvass minden nap! – Imadok olvasni, es a napi 2 x 30 perc metrozas alatt idom is van ra. Az olvasnivaloim temajat egyebkent igyekszem majd az aktualis honaphoz igazitani. (Konyvajanlokat szivesen veszek barmelyik honap temakorehez!!!)
  • A honap vegen lepd meg magad valamivel! – Lehet elsore furcsan hangzik, hogy megfogadom, hogy koltok magamra (nem mintha amugy nem szoktam volna :)), de ugy ereztem ha tisztessegesen tartom magam a fogadalmaimhoz a honap kozben, akkor a vegen igenis megerdemlek valami temahoz kapcsolodo jutalmat. Valamit, aminek orulok, amit szeretnek. Mert megis ki tudja a legjobban, hogy minek orulok, ha nem en magam? 🙂

Ez tehat a terv,  tematika ha ugy tetszik. Kinek mi a velemenye? Ti mit irnatok meg mindenkepp hozza?

Hivatalosan tehat hetfotol, de a “Kezd el minel hamarabb” fogadalom ertelmeben szerintem mar holnaptol indul az aprilisi eletmod projekt, ami egyebkent inkabb ” a marciusi kitero utan visszazokkenunk az ev eleji kerekvagasba” projekt lesz, de ezt majd meg reszletezem… 😉

 

do today

Tegy valamit ma, amiert a jovobeni ened halat adhat.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

