Egyet elore, egyet hatra

Lassan (gyorsan) vege az elso Boldogsagterves honapomnak, igy gondoltam nem art egy kicsit megallni es korulnezni. Nezzuk, mi van a hatunk mogott? No es mi van az uton elottunk?

Sok dolgot fogadtam meg egy honappal ezelott, es bevallom ezek nagyja nem mindig jutott eszembe a megfelelo pillanatban… De sokszor emlekeztem rajuk, es ez jo dolog. Apro lepes a valtozas fele.

A fo celom az volt, hogy ne parazzak ra mindenre egyszerre, hogy lazuljak kicsit. Ez biztosan sikerult, bar sokszor emlekeztetnem kellett ra magam. Azonban igy visszatekintve rajottem, hogy oldottabb lettem, sikerult lejjebb adnom abbol, hogy meg a vasarnapomat is orara pontosan megtervezzem.

De nezzuk egy kicsit reszletesebben!

Az “alap” fogadalmakra konnyebben odafigyeltem, mivel ezek nagyreszet nem mostanaban talaltam ki, az eletem fontos szabalyai voltak eddig is. A kulonbseg talan csak annyi, hogy meg intenzivebben igyekeztem magam tartani hozzajuk. Takaritok lelkesen, igyekszem sokat inni, kiolvastam Frei Tomit (sajna a masodik kotettel varnom kell, mert draga Edesanyukam az elso es a harmadik reszt vette meg ❤ :)), es meg kepeslapot is kuldtem Husvetra az oreglanyoknak! Voltam random bulizni, illetve tervezgetek egy kis osszeroffenest a sajat szuletesnapom alkalmabol is. Kiprobaltam par uj receptet, illetve felfedeztem egy jo kis ettermet a munkahelyemhez kozel.

Igyekeztem a dolgaimat se (annyira) halogatni, de a majusom kereteben ezen meg lesz mit javitani az biztos…

Valamint rendszeresen blogolok, ugyebar. (Hipp hipp hurraaaa!)

Az Aktiv Aprilisra tett fogadalmakkal mar vegyesebben boldogultam… nem, nem a sport reszevel, ahogy ezt olvashattatok azzal semmi gond nincs, az maga az imadat. Ugralok, mint egy kelekotya, de ha elfaradok, akkor se kezdem ostorozni magam, hanem egyszeruen pihit tartok. (Heti ket pihinapom van, igyekszem a naptaromhoz es tarsasagi programjaimhoz igazitani oket.) A futassal ugye jol haladok, igy a Colour run-on nagyon nem eghetek be. A futozenes listat is osszehoztam, bar ehhez volt mar egy nagy adag segitsegem alapul, amit javareszt egy Facebook-os csoport (aka Betuleves) lelkes tagjaitol olloztam ossze.

Az eves teren mar kicsit engedekenyebb voltam, de oszinten szolva a lelkiismeretem (szinte) teljesen nyugodt.

Leszoktam a kesudiorol, de ketszer a honapban lecsuszott egy zacsival. Viszont mar el tudok menni a “magos” reszleg mellett a Tescoban anelkul, hogy kesuert nyulnek, ez nalam mar nagy szo. Ettem csokit is. Most komolyan, az ember lanya hogy ne egyen csokit a 8 eves evfordulojan a szerelmevel? Vagy Husvetkor…? Vagy a szulinapjan? Vagy csak ugy, alkoholmamorosan? Szoval a csoki parszor becsuszott, de onmagamhoz kepest hatarozottan csokkentett adagban, es nem tablaszamra. Meg az alkohol is…

A csalo napokat furcsan tartottam meg. Egyreszt volt, hogy utolag jottem csak ra, hogy “na ez volt a csalo napom”, erre oda kell figyelnem… masreszt viszont soha nem tartottam konkret csalo napot, csak csalo etkezest, es itt van kerem holgyeim es uraim a macska elkaparva! Rajottem valamire, es noha igy is jo nehany felesleges elgyengules miatt szemrehanyast kell tegyek magamnak, osszessegeben megsem akarok a kardomba dolni. Mert nem adtam fel. Mert hiaba ettem meg ket sor csokit, a harmadik sorra mar megalljt parancsoltam, es nem mondtam azt, hogy “akkor mostmar mara ugyis mindegy, majd holnap ujra probalkozom”. Mert attol meg este ugyanugy lenyomtam a napi edzest, ahelyett, hogy “mar megint felbuktam” buntodattal tarcsaztam volna a legkozelebbi pizza-szallitot.

Ez a lenyeg lanyok (fiuk), a Kitartas. Hogy termeszetesnek veszem, hogy odafigyelek, megtanultam, hozza szoktam, es fut a program tovabb meg akkor is, ha nemi apro zavar keletkezett a rendszerben.

A poen egyebkent az, hogy nem magamtol vagyok ilyen okos, a feljebb emlitett Facebook csoportban irt valaki hasonlot, egy “ki mit bunozott mostanaban” poszt kommentaradatanak kereteben… es akkor elgondolkodtam. Nem dieta, eletmod. Azt hittem tudom a szo jelenteset, pedig meg en is csak most tanulom.

Azert most senki se rohanjon oromeben a Nutellas csuporhoz, gondolvan, hogy akkor miert ne…? (Amugy is, akinek van meg otthon elfekvoben egy Nutellas csuporja… az vagy nagyon durva lelkierovel bir, vagy sumak van a dologban!) A csalas szot senki se tevessze ossze a megszokassal, vagy a rutinnal, mert nem ugyanaz!

Szoval ha a megszokott eletmodomhoz valo visszateresem rutinjat mar az elore megtervezett es nem random “csalasokkal” fogom tudni kombinalni… na akkor lesz az adu asz a kezemben! 🙂 Ez a cel.

Kellett egyebkent egy furcsa megfigyelest is tennem: valami hulyesegre muszaj rakattannom… ha nem a kesudiora… akkor a haztartasi keksz itteni verziojara, amit az angolok teazashoz hasznalnak. Elkepeszto. Soha nem voltam “kekszes”, egeszen egy multkori alkalomig, amikor az elozo esti alkoholizalas “nyomait” keksszel probaltam enyhiteni a gyomromban…. Azota bakker egyre gyakrabban martogatom ezt a vackot a teamba. Okes, hogy nem egy tabla csoki, de feldolgozott, cukros, lisztes szirszar es felesleges kaja, teljesen felesleges.

Miert nem tudok a sargarepara raszokni???

A husmentesseget is jol tartottam, bar ez neha csak egy “tiszta” napra redukalodott, plusz nehany “felesre”, azaz delben mondjuk nem ettem hust, de este igen, es masnap is hasonloan… ennek oka, hogy neha az ember tervez, a huto tartalma, meg az elore fozott romlando etelek pedig diktalnak. De mar megmentettem par csirket, az tuti.

Arra is igyekszem emlekeztetni magam, hogy akkor egyek, amikor ehes vagyok, es ne allandoan. Ezt egyebkent mindenkinek ajanlom kiprobalasra, erdekes “parbeszedeket” folytathat le az ember lanya a sajat testevel. Rajottem peldaul, hogy siman elelek egy bananon meg egy bogre kaven egy delelotton keresztul, raadasul ugy, hogy lefutok par kilometert es utana meg edzek egy orat… ennyit arrol a hiedelemrol, hogy a kiados reggeli nelkul az ember ket bakugras utan elgyengulten esik ossze… tovabba megfigyeltem, hogy nalam a “zabaroham” ebed utan van, olyankor valahogy mintha az “adj meg kajat” gomb benyomva maradna az agyamban… aztan mivel ezaltal csak elcsipegetek minden felet, keso delutanra vegul valahogy alabb hagy a lelkesedes es vacsiidore nem, vagy csak alig vagyok ehes. Az, hogy ezekbol a megfigyelesekbol milyen konkluziot vonok le hosszu tavra, meg nem tudom pontosan, folyamataban van meg a dolog. 🙂

Apropo valami, amit ugyan nem fogadtam meg, de “igy alakult”: a sajtokat visszabb vettem, illetve a “neha-neha” szojatejes latte-kat is kitiltottam 100%-osan. Jobb lett tole a gyomrom es laposabb a hasam. 🙂

Ja, vegul, de nem utolso sorban…. kaloriat nem szamoltam. (Neha lehet jobb is volt. :))

Az eredmeny?

En latom az alakulast, a tendenciat, es ennek nagyon orulok. Jo uton jarok, tehat ez a resz most egyenlore azt hiszem, hogy nagyon is sinen van.

Hogy boldogabb lettem-e?

Passz.

Voltak rossz napjaim, foleg a munkambol kifolyolag, de egy multkori posztommal is sikerult egy feszult napot osszehoznom magamnak… ami nyilvan elkerulheto lett volna, ha nyolcszazszor is atgondolom, hogy mit valtok / valthatok ki masokbol egy-egy irasommal. Remelem megtanultam a lecket.

Ugyanakkor lehet, hogy megeloztem egy csomo mas rossz pillanatot, amirol igy nem is tudok…. egy munkahelyi krizis helyzeten is viszonylag lazan atlendultem, ahogy mondani szokas, bevettem a “leszarom” tablettat. Hatott. (Mindenki legnagyobb oromere. :))

Elmelkedek a jovomon… es ha nagyon nagyon naaaaagggyon lassan is, de alakul, kristalyosodik, hogy mit akarok… es talan majd az is, hogy hogyan.

Kaptam vissza mindket nagymamatol kepeslapot, aminek nagyon orultem. 🙂

… es ha elfog a fancsali vilagfajdalom, akkor is igyekszem minel gyorsabban, vagy “hangtalanabbul” tultenni magam rajta, es valami pozitivra koncentralni.

Hat ennyi kerem, tyuklepesek.

Es hogy mit tartogat a majus?

Bevallom kicsit felek tole, mert a legnagyobb “gocpontot”, a munkamat es az ahhoz fuzodo viszonyomat vesszuk celba. Nem lesz egy konnyu menet, mert bar szeretem a szakmam, sajnos ez neha csak egy iciri-piciri molekula az osszkepben. Munkaero toborzokent* dolgozom, tehat emberekkel. Emberekkel beszelek egesz nap, toluk fuggok, veluk kell mindent megbeszelnem, elrendeznem, megertenem, megterveznem, betartanom… es el kell viselnem, hogy ok igernek, de nem tartanak be, vagy kozbejon valami, vagy lemondja, vagy tobbet az eletben a telefont nem veszi fel…

Van az a mondas, hogy csak az romolhat el, amiben ott van az emberi tenyezo is. Nos, az en munkam, az en sikereim szinte 100%-ban az emberi tenyezokon mulnak… a hatas pedig nem azonnali. Amit ma teszek, vagy epp nem teszek, annak nem a mai napomra, hanem a hetekkel, honapokkal kesobbi sikereimre lesz hatasa.

Marpedig ez egy nagyon sikerorientalt szakma. Plane a kapitalista London sziveben. Ha valami nem tetszik, vagy nem birod a tempot, el lehet menni, ot masik ugrik lelkesen a helyedre.

A fluktuacio baromi nagy, a tulora elvaras, a felso vezetoseg szemeben pedig mar szinte nem vagy mas, csak szamok, meg statisztikak. Hany orat logtal tegnap a telefonon? Hany uj klienst sikerult szerezned? Hany elhelyezesed volt az elozo honapban?

Szamok, szamok es szamok. Blablablabla…

Eleg ijesztoen festem le, tudom.

Miert vagyok meg mindig ebben? Jo kerdes.

Mert a vegere akarok jarni. Mert mindent meg akarok tapasztalni, rutinos roka akarok lenni. Mert szeretek az emberekkel csevegni. Mert orulok, ha valaki sikerehez, egy ujabb lepcsofokhoz a karrierjeben en (is) hozzajarulhattam. Mert jol esik a megerdemelt bonuszt a szamlamon latni.

Ugyanakkor a merleg neha nagyon billeg, ezt mostanaban kifejezetten erzem. Ezen probalok valtoztatni majusban, hatha kicsit hatekonyabba, motivaltabba tehetem magam. Mert voltak mar a munkaban szenvedelyesebb idoszakaim is, jo lenne abbol valamennyit visszahozni, anelkul, hogy tulsagosan rastresszelnek a dolgokra. Minel tobb percet elvezni, es minel kevesebbet idegeskedni.

Ez lesz a cel majusban.

Kemeny feladat lesz, az tuti.

success

Siker, ha megkapod amit akarsz. Boldogsag, ha azt akarod, amit kapsz.

*Arrol, hogy mit is csinal egy munkaero toborzo, illetve hogy kerultem en ebbe a szakmaba, mar regebben irtam egy posztot (katt a piros szora). Meg szerencse, mert hogy most nem ulnek neki mindent elmagyarazni, az is biztos… 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

