Home alone

Ez most megint egy elore nem tervezett, “kedves naplom” jellegu random bejegyzes lesz. Csak szolok. 🙂

Tortent ugyanis, hogy egyedul vagyok itthon, egy teljes hetig. Ami igencsak nagy szo, mert eszeveszett ritkan fordul elo velem.

Akik ismernek, tudjak, hogy nagyjabol soha eletemben nem eltem egyedul. Gimiben koleszos voltam, egyetem alatt meg csak kulon szobam se volt (ketten osztoztunk egyen 🙂 ❤ ), azota pedig – minimum – a parommal osztoztam mindig a lakhelyen. Az egyetlen kivetel az a par honap, amit Nemetorszagban toltottem Erasmusos diakkent, ott volt kulon szobam – de persze egy tobbszazfos kolesz kozepen.

Szoval a heten kicsit be voltam tojva, hogy akkor most mi is lesz velem egy hetig, amig a ferjecskem Magyarorszagon van. A hetkoznapok meg csak-csak elmennek, de a hetvegere ugy ereztem, hogy elore be kell terveznem egy csomo csabito programot, hogy kb wellness-nek tunjon a dolog. 🙂 Mivel a baratok most pont mind ide-oda vannak, es mivel amugy is lenne egy csomo dolgom, ezt a ket napot amolyan igazi elvonulos idoszaknak szantam.

Szoval mit is lehet csinalni egy ilyen apaca jellegu lelek-wellness hetvegen?

Az elso harom pontban egymas utan irnam, hogy olvasni, olvasni, es  olvasni! Sok ember nem tudja mit hagy ki, amikor egy jo konyv helyett a Blikk meg a hasonlo szennyvackok atfutasaban merul ki naluk a napi olvasas… En viszont befejeztem egy ultrakonnyu (na nem sulyra) Fejos Eva konyvet, amit meg az “utazni akarok” szivfajdalmam enyihetese vegett kezdtem el olvasni. Itt az ido tehat a “Melo majusom” enciklopediajanak: legkedvesebb multifunkcios testepito-kormanyzo-szinesz szomszedunk oneletrajzi konyvenek. Tokeletes valasztasnak igerkezik, mert erosen kotodik a sport temajahoz, azaz az aprilisomhoz (ami meg nincs ugye oly’ messze), ugyanakkor ahogy neztem nagyjabol Schwarzie elhivatottsagarol es motivaltsagarol szol az egesz nemi oneletrajzi sztoriba bujtatva. Tobb, mint 600 oldal aprobetus manna angolul (csak hogy a nyelvgyakorlas se maradjon el), ez kell most nekem! 🙂

wpid-img_20140509_183259.jpgwpid-img_20140510_082303.jpg

Aztan persze ha mar az angolnal tartunk… tanulnom is kell. Meg pontosan 120 oranyi online anyag valaszt el attol, hogy angol tanari kepesitesem legyen. Terveim szerint jo lenne nyar vegere befejezni a tanfolyamot, ami azt jelenti, hogy minden hetvegen 7,5-8 oranyi anyagot kell lenyomnom. Egyebkent a soronkovetkezo modul nem mas, mint 30 oranyi nyelvtan. Azt hiszem ez meg is magyarazza, hogy miert is blogolok epp a tanulas helyett. Mindenesetre abban megegyezhetunk, hogy ha az ember lanya egyedul van otthon, kevesebb az “elterito” inger, tehat jo alkalom egy kis fejtagitasra. A tanulas egyebkent szuper dolog, meg akkor is ha nincs konkret tetje… legyen az 7 uj szo egy idegen nyelven, vagy egy uj recept kiprobalasa, vagy akar csak egy TED eloadas vegignezese a neten, minden elme szomjazza az uj, minosegi informaciot, ebben biztos vagyok.

Apropo, a blogolast is beterveztem persze. Ha mar hangosan nem beszelgetek (nem leszek olyan, mint oreganyam), akkor legalabb irott formaban had’ adjam ki a kozles-kenyszeremet, nemde? 🙂

Szeretem egyebkent az irogatast, regen is szerettem, es orommel tapasztalom, hogy ismet jol esik. Majd’ ket ev “iroi valsag” utan ideje volt. (Na nem mintha az otthon toltott hetvegem taglalasa nagy iroi karriert vetitene a jovomre…)

Aztan ott a sport is. Senki se nez, senki se zavar, es mivel en osztom be az idomet, meg akar ra is tehetek egy lapattal. Esetemben sajnos reggel valami iszonytato rettenetes ido volt, de most mintha mar erolkodne a nap is… lesz meg ebbol ma futas is remelem, nem csak “pentekeniko”. (Apropo, vegre megjottek a tole rendelt edzos rucijaim, a szines nacit tenyleg illene ma felavatnom vegre… a Nike+ oramrol nem is beszelve!)

Edzes, blogolas… talan osszesitve ugy mondhatnam, hogy egy kis egyedullet a legjobb alkalom, hogy hodoljunk a hobbyjainknak. Ilyenkor lehet egy jot festeni, kotni, varrni, gyongyot fuzni… vagy csak benyomni nehany csajos zenet, es eszement modon riszalni ra. Ugyse lat senki… 🙂

Jo alkalom az egyedullet egy kis filmezeshez is. Szigoruan olyat tessek valasztani, amit mas tutibiztos nem nezne meg velunk, peldaul mert mondjuk ultraciki, vagy mar ezerszer lattuk. Hiaba na, ha egyszer nem lehet megunni…? 🙂 Szoval erosen gondolkodom mar megint az “Eat, pray, love”-on (tudom, tudom, kb 3 hete lattam :)), de ha tel lenne, az “Aludj csak, en almodom” lenne a kotelezo darab.

… es tessek agybol inni a kavet, abrandozni, nosztagiazni, ezer evig pepecselni valami aprosaggal, meg hasonlok. 

En igyekszem a “melo majusomrol” se megfeledkezni: a TED-en lattam par videot a sikerrol es a motivaciorol, ezekbe mindenkepp szeretnek belenezni. Gyujtenem kell nemi energiat a kovetkezo hethez, mert a het eleji sikerek utan a tegnapi nap megint erosen gyomorszajon vagott. Ujabb rossz hir, ami ujabb plusz munkat fog jelenteni, es ami miatt penteken is boszen szamolgattam 10-ig magamban. Tiszta hullamvasut. (Aminek az eredmenyekent ket uj rikito szinu koromlakk beszerzesevel “gyogyitottam” magam… Jut eszembe, nemi manikurt se artana bepasszintanom a kovetkezo napokba..)

Egyebkent kedden lesz a probaido-zaro elbeszelgetesem, amitol kicsit tartok… na nem azert, hogy mit fogok hallani, hanem inkabb azert, mert en nem tudom mit mondjak. Le kell tisztaznom a gondolataimat es erzeseimet addigra. Azt hiszem en lepodnek meg a legjobban, ha benyognem, hogy szivem szerint epp Balin tanitanek angolt… 🙂

bali

No de vissza a hetvegehez!

Amit meg veletlen se csinalj az egyedul toltott ido alatt:

Ne egyel sz@r kajat! Inkabb fozz magadnak valami finomat, ne csak kikapd az elso vackot, ami a hutoben a kezed ugyebe kerult…

Ne Facebookozz annyit!!! Tiszta elmebaj, hogy a Facebook mennyire addiktiv tud lenni, es hogy falja az idot… Fujj.

Ne hanyagold a takaritast! Inkabb vegezz extra alapos munkat… 🙂

*

Oszinten szolva mikor nekiultem kiirni magambol az agymenesem, meg nem gondoltam, hogy ennek barmi koze is lesz / lehet a “melo majusomhoz”, de most visszaolvasva meg kell allapitsam, hogy az ertelmesen es okosan eltoltott pihenes legalabb olyan fontos resze a sikeres hetkoznapoknak, mint maga a munkaval valo foglalkozas.

Kell a valtas, a kikapcsolas, a tervezgetes, az abrandozas (es a napsutes)!

Ja, a ceges e-mailjeimhez pedig akkor se tudnek hozzaferni, ha szeretnek, ugyanis tegnap kioldodott a billentyuzar, mikozben a taskam legaljan lapult a kis hamis, es gondolom vagy ezer gomb benyomodott rajta, mert mostmar nem a biztonsagi PIN-t keri, amit en allitottam be, hanem valami jelszot, amirol abszolute fogalmam sincs.

Hogy fog engem szeretni a rendszergazdink hetfon… 🙂

*

No es ti mit terveztek a hetvegere?

napping-in-the-garden

Vélemény, hozzászólás?

