Pillango-effektus

Azt hiszem a het folyaman elertem a karrierem egy bizonyos merfoldkojehez: engem probaltak meg “levadaszni” a munkahelyemen keresztul.

Betelefonalt egy – ha jol emlekszem – “Schulz” vezeteknevu holgy es velem akart beszelni. Ez nem nagy ugy, sikertelenebb napokon akar 60-70 telefonszamot is tarcsazok, nyilvan akad par ember, aki visszahiv… A recepcio kapcsolta is rogton hozzam, szegeny fejvadasz legnagyobb pechjere viszont en epp a mosdoban voltam, igy a hivast a managerem fogadta. Mrs. Schulz eloadta, hogy egy Java technologiara epulo projekttel kapcsolatban beszeltunk reggel… a fonokom meg tok artatlanul megkerdezte, hogy megis melyik projektrol? (Ugyanis en leginkabb a NEM Java pozikon dolgozom… illetve a pozikat sose hivjuk projektnek…) Erre a kerdesre a kollegina mar nem keszult, igy szegeny nem latott mas kiutat, minthogy lecsapja a kagylot.

Mire visszaertem, a fonokom vigyorogva kerdezte, hogy beszeltem-e reggel vmi “Schulz” nevu novel Java ugyben? Oszinten szolva baromi rossz a memoriam, igy en joforman a jegyzeteimbol es cetlijeimbol elek, de meg igy is hatarozottan ugy veltem, hogy emlekeznek ra, ha beszeltunk volna… (Pont azert, mert noi IT-sokkal ritkan beszelek, plane a Java technologiarol).

“Gratulalok, akkor megvolt az elso fejvadasz hivasod!”

A nap tovabbi reszeben nem lehetett levakarni az onelegult mosolyt az arcomrol, mintha minimum a jackpotot utottem volna meg.

Az “en vagyok az asz” erzesemet egyebkent tovabb fokozta, hogy Mrs. Schulz olyan elszant volt, hogy masnap reggel ismet probalkozott. A sors fura fintorakent viszont ismet a fonokombe sikerult “belefutnia”, igy a hivas vege megint csak elszomoritoan elkoszonesmentesre sikeredett.

Egyebkent haragudtam a manageremre, mert sikerult elijesztenie szegeny lanyt; penteken ugyanis – hiaba vartam a hivasat – mar nem jelentkezett.

Mi van ha epp almaim munkajarol maradtam le?! – nevetgeltunk a kollegakkal a nap hatralevo reszeben. (De most komolyan???!???)

Azota viszont latom a “zoldfuluek” szemeben a respektet, az egyikuk meg meg is kerdezte, hogy en miota vagyok a szakmaban, o mikor fog az en szintemre eljutni…? Hat mondanom se kell az onelegult vigyorom ezutan meg szelesebbre huzodott.

Ugy latszik kint vagyok abbol a bizonyos godorbol (kopp-kopp-kopp), mar ket elhelyezest produkaltam a honapban, es a harmadik is egy hajszalon mulik – ezzel megdontom a rekordomat. Plusz a juniusi elso is a kanyarban van.

Hogy mi valtozott?

Hat ez az.

Ha “nagyokos” akarnek lenni, most kihuznam magam, vernem a mellem es azt mondanam, hogy EN.

De oszinten szolva ez igy ebben a formaban baromi onelegulten hangzana.

Inkabb csak annak tudom be, hogy kicsit most mellem allt a szerencse (vegre!), es hogy foggal-korommel ragaszkodom azokhoz a kis bugyuta fogadalmakhoz, amiket meg a honap elejen tettem.

Olyan ez, mint valami pillango-effektus: csak a pillanatra koncentralok. Szamoljak el tizig (na jo, szazig) amikor epp pechszeria van, tartsam magam mindenaron a napi tervemhez, meg akkor is, ha neha baromira nincs kedvem hozza, atb… a tobbi pedig mar a hegyrol legurulo hogolyo modjara alakul, novekszik magatol.

A pillango is ugy rebbenti meg a szarnyat, hogy nincs tudataban az altala generalt esemenyek vegkimenetelevel.

En persze a napi agymenesben kevesse erzem magam pillangonak. Erekletesebb ha azt mondom, hogy bozotvagoval torom at magam minden egyes napon, oran, csak hogy a vegen visszafordulva allapitsam csak meg, hogy no lam csak milyen osvenyt csaptam szet magamnak.

Szoval a osszessegeben heten se unatkoztunk.

A Boldogsagtervemet egyebkent ismet vegyesen hozom.

Nagyon figyelek arra, hogy – akar fogat osszeszoritva, de – vegigmenjek a napi beutemezett feladatokon. Mellesleg sose erek a vegere. Eppen ezert az, hogy az osszes e-mailemet megvalaszoljam egyszeruen lehetetlen vallakozasnak tunik. Erolkodesem ezugyben kb csak arra eleg, hogy ne usszak el meg jobban.

Nem tudom megfigyeltetek-e a kovetkezot, ez is gondolom Murphy egyik jolsikerult alaptorvenye:  ha egy teendo ott figyel a naptaradban, tuti semmi humorod nincs tulesni rajta, inkabb foglalkoznal minden massal, ami persze meg veletlen se szerepel a tennivalo listan… eleg gyarloak vagyunk mi emberek na.

Lelkesen masirozom a magassarkuimban is fel-ala, ugyanakkor a nyari “kollekcio” eloturasa (es vasalasa) eddig meg varatott magara. (Eszrevettem, hogy a kozvetlen kozelemben levo kolleganok is mintha gyakrabban hordananak magassarkut.)

A “social media” csatornakon talan csak kicsivel vagyok aktivabb – ez, es a blogok is idohiany miatt nem kaptak akkora hangsulyt, mint az elejen terveztem.

Az idohiany melle visszatert meg egy nem kivanatos regi “kedves ismeros” is, megpedig a “tanulnom kellene” csufnevre hallgato Buntudat. Ott ul a vallamon minden hetvegen, minden pillanatban, amikor epp nem az angol nyelvtant tanulom. (Most is a bal fulem mellol integet Nektek.) Az angol tanulast egyebkent meglepoen elvezem… ha egyszer mar nekialltam. 🙂 A honap elejen elvegzett tanfolyam emleke folyamatos mosolygasra keszteti a lelkemet. Jo dontes volt.

A TEFL egyebkent mar most lelkesen kuldozgeti e-mailben az allasajanlatokat: Kina, Del-Korea es Laosz szerepelnek a legutobbi hirlevelben.

Ilyenkor persze menthetetlenul elkezdek abrandozni es probalom magam Del-Korea egyik zsufolt utcajara vizualizalni. (Ami egyebkent nem is olyan nehez, bar gyanitom a vizioimba Kinaval es Thaifolddel kapcsolatos kepi elemek is vegyulnek.)

Menthetetlen vagyok az mar egyszer biztos, de ez igy van jol. Tervezek, almokat szovok, abrandozok, mikozben valahol a szivem melyen tudom, hogy ha az en lepkem rebbent egyet a szarnyaval…. hat csak a joeg tudja megis mi sul ki abbol a vegere.

butterfly

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

